Vragen over Volvo Card
-
Wijzigen van adresgegevens
U kunt uw adreswijziging https://www.volvocard.nl/mijn-gegevens zelf wijzigen. De verwerking van uw adreswijziging is pas na een paar dagen zichtbaar.
Ook bieden wij u de mogelijkheid om uw adreswijziging per mail aan ons door te geven en wel via dit contactformulier: https://www.volvocard.nl/veelgestelde-vragen/contact/
Heeft u geen wachtwoord ontvangen, laat dan uw vraag achter bij contact.
-
Mijn gegevens moeten gewijzigd worden?
U kunt in uw Volvo profiel uw gegevens controleren en aanpassen. U vindt uw profiel nadat u heeft ingelogd. Ook kunt u er voor kiezen om uw gewijzigde gegevens, zoals bij een verhuizing, door te geven aan uw dealer. Beide keuzes zijn mogelijk.
-
Wat is het verschil tussen de pechhulp van de ANWB en Volvo Assistance?
Het belangrijkste verschil is dat Volvo Assistance gekoppeld is aan het kenteken van uw Volvo dus ook geldt als er iemand anders in uw Volvo rijdt. De wegenwacht service van de ANWB staat op naam. Daarnaast verschilt de hulpverlening in Nederland, doordat bij pech de Volvo dealer de hulp verleent. Verder is het pakket in grote lijnen vergelijkbaar met het Standaard Europa pakket van de ANWB.
Op de snelwegen, de belangrijke provinciale wegen en op de parkeerplaatsten van de nationale luchthavens wordt hulp verleend door de wegenwacht van de ANWB.
-
In welke landen geldt mijn Assistance?
Volvo Assistance is geldig in alle landen van Europa. In sommige delen van de voormalig Sovjet Unie is Volvo Assistance alleen rondom de grote steden beschikbaar. In Albanie is Volvo Assistance niet aanwezig.
-
Waar kan ik mijn declaraties / fakturen naar toe sturen?
Heeft u onderweg gebruik gemaakt van Volvo Assistance, dan kunt u voor uw declaratie gebruik maken van het online declaratieformulier. Zo kunt u makkelijk en snel declareren. Heeft u vragen over uw declaratie(s): +31 (0) 88 269 58 85.
-
Valt mijn caravan ook onder de hulpverlening van Volvo Assistance?
Ja, indien u een probleem onderweg krijgt en uw Volvo moet naar een Volvo-dealer gebracht worden, dan nemen wij uiteraard de aangekoppelde caravan mee. Ook indien de auto onverhoopt naar Nederland gebracht moet worden indien u in het buitenland bent en uw auto ter plaatse niet te repareren is.
Is de caravan de oorzaak van de pech, dan kunt u Volvo Assistance alleen inroepen voor hulp als het een lekke band betreft of het vervangen van een lampje.
-
Hoe moet ik omgaan met een Special Spare Reservewiel?
Indien uw Volvo is voorzien van een Special Spare reservewiel, wordt dit gezien als een normaal wiel waarmee u uw reis tijdelijk kunt vervolgen. Een Special Spare of Temporarily Spare brengt een aantal beperkingen met zich mee:
U mag nooit harder dan 80 km per uur rijden en ook mag de afgelegde weg niet meer dan 80 km bedragen. Is de route naar uw bestemming verder weg dan 80 km dan adviseren wij u om onderweg eerst naar een Volvo-dealer te gaan en de kapotte band direct te laten vervangen.
-
Lekke band / banden?
Ook een lekke band valt onder de hulpverlening van Volvo Assistance. Dit betekent dat u Volvo Assistance kunt bellen voor hulp bij het vervangen van een lekke band, of indien uw Volvo voorzien is van een compressor en repair kit, het repareren van de band.
Mocht de kapotte band niet te repareren zijn met de repair kit, dan zorgt Volvo Assistance er voor dat u naar de dichtsbijzijnde Volvo-dealer gebracht wordt om het wiel van een nieuwe band te voorzien.NOTE: In de verzekeringsbranche is afgesproken dat twee lekke banden tegelijk rijden valt onder schade en dus via uw verzekeringsmaatschappij moet worden gemeld.
-
Valt schade of een ongeval ook onder Volvo Assistance?
Indien u een ongeval krijgt of u rijdt schade, dan is dat in principe een vraag voor uw autoverzekering en valt dat niet onder Volvo Assistance. U kunt wel het nummer van Volvo Assistance bellen, indien u uw verzekeringspapieren niet direct bij de hand heeft. U krijgt via Volvo Assistance eventueel voor een dag een vervangende auto, zodat u meer tijd heeft om e.e.a te regelen via uw verzekeringsmaatschappij.
-
Wat wordt verstaan onder pech?
Onder pech wordt verstaan ieder plotseling ontstaan probleem, dat zijn oorsprong vindt in de auto. Volvo Assistance is ontstaan uit het simpele gegeven dat wij vinden dat u probleemloos met uw Volvo moet kunnen rijden. U heeft een kwalitatief hoogwaardig product aangeschaft en u brengt uw Volvo bij de Volvo-dealer voor onderhoud. Mocht er onderweg onverhoopt iets gebeuren waarbij de techniek u even in de steek laat, dan schakelen wij Volvo Assistance voor u in.