Vragen over Volvo Card

  • Waar kan ik mijn declaraties / fakturen naar toe sturen?

    Heeft u onderweg gebruik gemaakt van Volvo Assistance, dan kunt u voor uw declaratie gebruik maken van het online declaratieformulier. Zo kunt u makkelijk en snel declareren. Heeft u vragen over uw declaratie(s): +31 (0) 88 269 58 85.

     

    Declaratie Volvo Assistance (anwb.nl)

  • Ik kan niet inloggen

    Er zijn een aantal mogelijkheden voor dit probleem:

    1. U voldoet niet aan de voorwaarden van Volvo Card.
    2. Bent u uw wachtwoord kwijt of vergeten? Klik dan op de link ‘wachtwoord vergeten’.

    Gaat u alstublieft na of één van bovenstaande redenen van toepassing is. Mocht u na aanpassing nog steeds niet kunnen inloggen, neemt u dan contact met ons op.

  • Hoe lang heb ik recht op Volvo Assistance?

    Volvo Assistance wordt u gratis ter beschikking gesteld door de Volvo-dealer in Nederland. Zolang uw Volvo nog geen 3 jaar oud is na de eerste datum van registratie heeft u altijd recht. Enige voorwaarde is dat uw Volvo bij een geautoriseerde Volvo dealer in Nederland het fabrieks voorgeschreven onderhoud krijgt.

    Is uw Volvo ouder dan 4 jaar, dan heeft u recht op de gratis Volvo Assistance als u het door de Volvo fabriek voorgeschreven onderhoud bij de Volvo dealer in Nederland laat uitvoeren.

    Wanneer dit een geimporteerde auto betreft, dient deze wel vernederlandst te zijn.

  • Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?

    Uw inloggegevens bestaan uit het kenteken van uw Volvo die gekoppeld is aan Volvo Assistance en een uniek wachtwoord.

  • Wat is voorgeschreven onderhoud?

    Onder het voorgeschreven onderhoud aan uw Volvo wordt verstaan dat u uw Volvo conform de service-intervallen het onderhoud laat uitvoeren. Rijdt u minder kilometers per jaar dan de voor uw Volvo geldende service-interval, dan moet uw Volvo éénmaal per 12 maanden een onderhoudsbeurt krijgen.

    Uw dealer kan u verder informatie en advies verstrekken over het voorgeschreven onderhoud van uw Volvo.

  • Waar vind ik mijn wachtwoord?

    U kunt uw wachtwoord opvragen als u deze bent vergeten of kwijt bent. Dit kunt u doen door op het linkje ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken onder het inlogscherm. Het inlogscherm opent wanneer u klikt op de knop ‘INLOGGEN’ bovenaan de website.

    Heeft u geen wachtwoord ontvangen, laat dan uw vraag achter bij contact.

  • Wat wordt verstaan onder pech?

    Onder pech wordt verstaan ieder plotseling ontstaan probleem, dat zijn oorsprong vindt in de auto. Volvo Assistance is ontstaan uit het simpele gegeven dat wij vinden dat u probleemloos met uw Volvo moet kunnen rijden. U heeft een kwalitatief hoogwaardig product aangeschaft en u brengt uw Volvo bij de Volvo-dealer voor onderhoud. Mocht er onderweg onverhoopt iets gebeuren waarbij de techniek u even in de steek laat, dan schakelen wij Volvo Assistance voor u in.

  • Ik ontvang de e-mail met het wachtwoord niet

    Er zijn een aantal mogelijkheden voor dit probleem.

    1. De e-mail is in de map ongewenste post van uw e-mailbox terechtgekomen.
    2. Het bericht kan mogelijk in uw SPAM inbox terecht komen
    3. Uw (huidige) email adres is dan niet bekend bij uw officiële Volvo dealer. Neem hierover contact op met uw Volvo dealer of stuur een mail naar volvocard.nl.
    4. Mogelijk is het e-mailadres wat bij Volvo bekend is niet correct, dit kunt u controleren bij ‘Mijn gegevens’.
    5. Heeft u een Strato account, dan wordt de mail afkomstig van Volvo Card geblokkeerd. Neem contact op met Strato of uw Volvo dealer.Strato biedt u de mogelijkheid om ons e-mailadres infonl@volvocarsnederland.nl op de whitelist te zetten. Een andere optie is dat u een ander e-mailadres met ons deelt waarop wij u mogen contacten.Mocht u voor het laatste kiezen, neem dan contact op met uw Volvo-dealer en hij zal uw e-mailadres wijzigen.

    Gaat u alstublieft na of één van bovenstaande redenen van toepassing is. Mocht u na aanpassing nog steeds geen e-mail met het wachtwoord ontvangen, neemt u dan contact met ons op.

     

     

  • Valt schade of een ongeval ook onder Volvo Assistance?

    Indien u een ongeval krijgt of u rijdt schade, dan is dat in principe een vraag voor uw autoverzekering en valt dat niet onder Volvo Assistance. U kunt wel het nummer van Volvo Assistance bellen, indien u uw verzekeringspapieren niet direct bij de hand heeft. U krijgt via Volvo Assistance eventueel voor een dag een vervangende auto, zodat u meer tijd heeft om e.e.a te regelen via uw verzekeringsmaatschappij.

  • Mijn kenteken is gewijzigd, kan ik alsnog inloggen?

    Heeft u zeer recentelijk een nieuwe Volvo gekocht bij de officiële Volvo-dealer? Dan ontvangt u van Volvo binnen enkele weken per post een brief.

    Is dit niet het geval neem dan contact met ons op middels het contactformulier via het menu ‘contact’. Ook kunt u contact opnemen met uw Volvo-dealer en vervolgens zorgt hij ervoor dat uw kenteken wordt gewijzigd.

Vragen over uw Volvo Assistance

  • Waar kan ik mijn declaraties / fakturen naar toe sturen?

    Heeft u onderweg gebruik gemaakt van Volvo Assistance, dan kunt u voor uw declaratie gebruik maken van het online declaratieformulier. Zo kunt u makkelijk en snel declareren. Heeft u vragen over uw declaratie(s): +31 (0) 88 269 58 85.

     

    Declaratie Volvo Assistance (anwb.nl)

  • Hoe lang heb ik recht op Volvo Assistance?

    Volvo Assistance wordt u gratis ter beschikking gesteld door de Volvo-dealer in Nederland. Zolang uw Volvo nog geen 3 jaar oud is na de eerste datum van registratie heeft u altijd recht. Enige voorwaarde is dat uw Volvo bij een geautoriseerde Volvo dealer in Nederland het fabrieks voorgeschreven onderhoud krijgt.

    Is uw Volvo ouder dan 4 jaar, dan heeft u recht op de gratis Volvo Assistance als u het door de Volvo fabriek voorgeschreven onderhoud bij de Volvo dealer in Nederland laat uitvoeren.

    Wanneer dit een geimporteerde auto betreft, dient deze wel vernederlandst te zijn.

  • Wat is voorgeschreven onderhoud?

    Onder het voorgeschreven onderhoud aan uw Volvo wordt verstaan dat u uw Volvo conform de service-intervallen het onderhoud laat uitvoeren. Rijdt u minder kilometers per jaar dan de voor uw Volvo geldende service-interval, dan moet uw Volvo éénmaal per 12 maanden een onderhoudsbeurt krijgen.

    Uw dealer kan u verder informatie en advies verstrekken over het voorgeschreven onderhoud van uw Volvo.

  • Wat wordt verstaan onder pech?

    Onder pech wordt verstaan ieder plotseling ontstaan probleem, dat zijn oorsprong vindt in de auto. Volvo Assistance is ontstaan uit het simpele gegeven dat wij vinden dat u probleemloos met uw Volvo moet kunnen rijden. U heeft een kwalitatief hoogwaardig product aangeschaft en u brengt uw Volvo bij de Volvo-dealer voor onderhoud. Mocht er onderweg onverhoopt iets gebeuren waarbij de techniek u even in de steek laat, dan schakelen wij Volvo Assistance voor u in.

  • Valt schade of een ongeval ook onder Volvo Assistance?

    Indien u een ongeval krijgt of u rijdt schade, dan is dat in principe een vraag voor uw autoverzekering en valt dat niet onder Volvo Assistance. U kunt wel het nummer van Volvo Assistance bellen, indien u uw verzekeringspapieren niet direct bij de hand heeft. U krijgt via Volvo Assistance eventueel voor een dag een vervangende auto, zodat u meer tijd heeft om e.e.a te regelen via uw verzekeringsmaatschappij.

  • Lekke band / banden?

    Ook een lekke band valt onder de hulpverlening van Volvo Assistance. Dit betekent dat u Volvo Assistance kunt bellen voor hulp bij het vervangen van een lekke band, of indien uw Volvo voorzien is van een compressor en repair kit, het repareren van de band.
    Mocht de kapotte band niet te repareren zijn met de repair kit, dan zorgt Volvo Assistance er voor dat u naar de dichtsbijzijnde Volvo-dealer gebracht wordt om het wiel van een nieuwe band te voorzien.

    NOTE: In de verzekeringsbranche is afgesproken dat twee lekke banden tegelijk rijden valt onder schade en dus via uw verzekeringsmaatschappij moet worden gemeld.

  • Hoe moet ik omgaan met een Special Spare Reservewiel?

    Indien uw Volvo is voorzien van een Special Spare reservewiel, wordt dit gezien als een normaal wiel waarmee u uw reis tijdelijk kunt vervolgen. Een Special Spare of Temporarily Spare brengt een aantal beperkingen met zich mee:

    U mag nooit harder dan 80 km per uur rijden en ook mag de afgelegde weg niet meer dan 80 km bedragen. Is de route naar uw bestemming verder weg dan 80 km dan adviseren wij u om onderweg eerst naar een Volvo-dealer te gaan en de kapotte band direct te laten vervangen.

  • Valt mijn caravan ook onder de hulpverlening van Volvo Assistance?

    Ja, indien u een probleem onderweg krijgt en uw Volvo moet naar een Volvo-dealer gebracht worden, dan nemen wij uiteraard de aangekoppelde caravan mee. Ook indien de auto onverhoopt naar Nederland gebracht moet worden indien u in het buitenland bent en uw auto ter plaatse niet te repareren is.

    Is de caravan de oorzaak van de pech, dan kunt u Volvo Assistance alleen inroepen voor hulp als het een lekke band betreft of het vervangen van een lampje.

  • In welke landen geldt mijn Assistance?

    Volvo Assistance is geldig in alle landen van Europa. In sommige delen van de voormalig Sovjet Unie is Volvo Assistance alleen rondom de grote steden beschikbaar. In Albanie is Volvo Assistance niet aanwezig.

  • Wat is het verschil tussen de pechhulp van de ANWB en Volvo Assistance?

    Het belangrijkste verschil is dat Volvo Assistance gekoppeld is aan het kenteken van uw Volvo  dus ook geldt als er iemand anders in uw Volvo  rijdt. De wegenwacht service  van de ANWB staat op naam. Daarnaast verschilt de hulpverlening in Nederland, doordat bij pech de Volvo dealer de hulp verleent. Verder is het pakket in grote lijnen vergelijkbaar met het Standaard Europa pakket van de ANWB.

    Op de snelwegen, de belangrijke provinciale wegen en op de parkeerplaatsten van de nationale luchthavens wordt hulp verleend door de wegenwacht van de ANWB.